Marseille.



'



Marseille var feeeeeeett goett! Förväntade mig en storstad med avgaser, en fiskluktande hamn med slitna båtar och ett regnigt väder. Och vad fick jag? Jo, ett paradis, med betoning på paradis. Vita stränder, turkost vatten, hett väder och en super fin stad med en hamn full av lyxbåtar. Resan innehöll en shoppingdag i Aix en Provence bl.a. Där var det markander, trånga små mysiga gator och uteserveringar som gällde. Fick tyvärr bara med mig en klänning från American Apparel hem. En annan dag tilbringade vi i Cassis. En mindre liten kustby med hamn, stad och strand precis intill varandra. Där fick vi även en båttur och såg Calanques öarna. Jag, Gabrielle och Mathilde satt allra längst fram i båten i bikini medan våg efter våg skvätte ner hela oss. Sjukt kul!

Annars så har det vart modevisning på schemat idag. Gick för Vero Moda, Synsam, Smycka och lite andra små butikskedjor här i Lidköping. Det var riktigt kul! Blev stylad i en grym frill. Sminkningen däremot var jag halvnöjd med men nu ska jag inte klaga. Ärligt så ska jag faktiskt sova nu. niiighty!

Ev.

Kommentarer
Postat av: Sara

åååå, ser ganska så nice ut!

2009-06-07 @ 23:18:59
URL: http://saraborell.blogg.se/
Postat av: anonym

vart ifrån är "seglarklänningen" som evelina har på sig?:)

2009-06-08 @ 07:40:16
Postat av: Evelina:

anonym; det är tyvärr en kjol som jag sytt själv.

2009-06-08 @ 20:44:22
URL: http://deuxpetitesfleurs.blogg.se/
Postat av: lena

vilka underbara bilder!

2009-06-14 @ 18:39:33
URL: http://lpez.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0